+30 699 94 51051Mon. - Fri. 09:00-17:00

Νέο θεσμικό πλαίσιο για τις ηλεκτρονικές αγορές μέσα στο 2014

Νέο θεσμικό πλαίσιο για τις ηλεκτρονικές αγορές μέσα στο 2014

Fotolia_5211796_Subscription_LΜε το νέο θεσμικό πλαίσιο, που έχει ενσωματώσει το υπουργείο Ανάπτυξης στην εθνική νομοθεσία και παρουσίασε χθες από την Αθήνα ο επίτροπος της ΕΕ για την προστασία του καταναλωτή, Νέβεν Μίμιτσα, οι καταναλωτές που αγοράζουν εμπορεύματα μέσω του Διαδικτύου αποκτούν δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερών, οι προμηθευτές υποχρεώνονται αν πουλήσουν ελαττωματικά προϊόντα να τα επισκευάσουν ή να τα αντικαταστήσουν δωρεάν, άσχετα αν τα διέθεσαν από φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα.

Οι κυριότερες αλλαγές είναι:

  1. Οι πωλητές υποχρεούνται να ενημερώνουν λεπτομερώς και σαφώς τους καταναλωτές για το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας πριν από την αγορά για συναλλαγές που γίνονται μέσω Ιντερνετ, email, τηλεφώνου, φαξ και εκτός εμπορικού καταστήματος.
    Οι έμποροι πρέπει να αναφέρουν το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας, καθώς και κάθε άλλη πρόσθετη δαπάνη.
    Ο καταναλωτής που αγοράζει ηλεκτρονικά δεν θα υποχρεούται να πληρώνει επιβαρύνσεις ή άλλες δαπάνες, εάν δεν έχει ενημερωθεί πλήρως και λεπτομερώς πριν κάνει την παραγγελία.

  2. Μπαίνει stop στα προσημειωμένα εικονίδια επιλογής στις ιστοσελίδες από τα οποία χρεώνονται επιπλέον οι καταναλωτές.

  3. Δικαίωμα υπαναχώρησης σε 14 ημέρες από την ημερομηνία αγοράς αποκτά ο καταναλωτής για συναλλαγές μέσω Ιντερνετ, email, φαξ, τηλεφώνου και εκτός εμπορικού καταστήματος. Αυτό ισχύει για τις συναλλαγές σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω Διαδικτύου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω φαξ, μέσω τηλεφώνου και για τις συναλλαγές που γίνονται εκτός εμπορικών καταστημάτων (π.χ. από κάποιον πωλητή σε δημόσιο χώρο ή στον χώρο εργασίας).

  4. Δημιουργείται ενιαίο πανευρωπαϊκό έντυπο υπαναχώρησης.

  5. Αναφέρονται με σαφήνεια τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του καταναλωτή και του εμπόρου σε περίπτωση ακύρωσης μιας σύμβασης.

  6. Ο καταναλωτής ενημερώνεται με σαφήνεια για το ποιος πληρώνει τα έξοδα επιστροφής σε περίπτωση επιστροφής των εμπορευμάτων.

  7. Παρέχεται ειδική προστασία των καταναλωτών σε περίπτωση συμβάσεων που συνάπτονται διά τηλεφώνου (cold calling). Σε περίπτωση αγοράς προϊόντος μέσω τηλεφώνου η σύμβαση είναι έγκυρη από τη στιγμή της υπογραφής της και δεν αρκεί μόνο η προφορική συναίνεση.

  8. Απαγορεύεται οι καταναλωτές να επιβαρύνονται με επιπλέον κόστος, όταν πληρώνουν με πιστωτική κάρτα.

  9. Ενισχύεται η προστασία των καταναλωτών σε ό,τι αφορά στα ψηφιακά προϊόντα (υποχρέωση παροχής ενημέρωσης σχετικά με τη συμβατότητα του περιεχομένου, τις τεχνικές προδιαγραφές του hardware και του software).

  10. Γίνεται υποχρεωτική η ενημέρωση των καταναλωτών π.χ. συνολικό κόστος, τρόπος πληρωμής, διάρκεια σύμβασης για αγορές εντός εμπορικών καταστημάτων.

  11. Τα ελαττωματικά εμπορεύματα επισκευάζονται ή αντικαθίστανται δωρεάν. Είτε η αγορά γίνεται μέσω Ιντερνετ είτε από κατάστημα.

 

Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα της ΕΕ που ενσωμάτωσε στη νομοθεσία της την κοινοτική οδηγία.

Πηγή Έθνος. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

 

Κάντε ένα σχόλιο

Contact US

Ονοματεπώνυμο (υποχρεωτικό)

Email (υποχρεωτικό)

Θέμα

Το μήνυμα σας